lørdag 26. april 2014

Scener fra et samboerskap

Noen korte glimt fra vår hverdag som en helt vanlig småbarnsfamilie. I hovedrollene finner du selvfølgelig liverpoolsupporteren (LS) og jeg. #lifeisperfect 


En legende tar ut av oppvaskmaskinen
#1 PÅ POSTKONTORET
Jeg: Det tok lang tid å hente den pakken, var det mye trafikk?

LS: Jeg måtte bare en snartur innom den butikken ved siden av, vet du. Det var salg!

Jeg: Jøss, spennende. Hva kjøpte du?

LS: Det var 50 prosent på alt. Jeg kjøpte bortedrakta til Gerrard. Veldig pussig stoff, kjenner nesten ikke at du har det på deg. Selvfølgelig måtte jeg kjøpe hjemmedrakta også. Jeg kjøpte like godt hele kittet, med strømper og alt. Det føltes riktig.

Jeg: Akkurat når ser du for deg at det er aktuelt å ikle deg matchende skjorte, shorts og strømper. Ute blant folk, på fotballpub eller blir det for det meste her hjemme?

LS: All of the above dear!

Jeg: En gledens dag!



Hverdagsgleder

#2 SENKVELD FOR TO
Jeg: Skal vi få bretta den sinnssyke haugen med klær?

LS: Ja, det kan vi godt. Skal vi ikke prøve å gjøre det litt koselig? Hva om du tar deg et glass rødvin, også kan jeg høre på fotballpodcast?

Jeg: Kjempeidé, det blir romantisk.



#3 DEN GODE SAMTALEN
LS: God ledelse er vanskelig, men det er noen som får det til.

Jeg: Ja, jeg beundrer virkelig de som gjør det.

LS: Det handler jo egentlig bare om hvordan man kan motiverer folk til å yte sitt beste hele tiden?

Jeg: Jeg aner i alle fall ikke hvordan man gjør det.

LS: Ta Brendan Rodgers, for eksempel.

Jeg: ?

LS: Et typisk eksempel på godt lederskap. Han har så å si det samme mannskapet og de samme ressursene som i fjor da vi kom på syvende plass. Nå kan vi kanskje vinne serien. Absolutt alle spillerne er blitt mye bedre enn de var på samme tidspunkt i fjor. Han har fått fram det beste i alle. 

Jeg: Er det dette som er «godfot»-teorien”?

LS: Nei, dette er ingen teori. Dette er bare fakta.



#4 DOMMERJÆVEL!
Jeg: Ikke bli redd, lille venn. Pappa er ikke sint. Han heier bare på Liverpool.



#5 DE SMÅ TINGENE
Jeg: Jenta mi, kan du juble for pappa?

Tidlig krøkes

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar