søndag 6. juli 2014

Finurlig filosof

Vet du hva jeg har tenkt mye på i det siste? sier liverpoolsupporteren.

Vi sitter rundt middagsbordet, og har en helt vanlig og hverdagslig dialog. I dette tilfellet om en foreldresamtale i barnehagen. Jeg blir derfor litt satt ut når jeg nå skal få innblikk i noe han har tenkt mye på. 

Jeg rekker å lure oppriktig på hva det er som har okkupert ikke bare litt, men tilsynelatende mye RAM-kapasitet.

Filosof på jobb. 

Hva er det som har foregått i hjernen hans i det siste? Hvor lenge snakker vi? Dager, uker, måneder? På dette tidspunktet i samtalen svever jeg fremdeles i den spennende uvisshet.

Er det tid for et av disse unike innblikkene i min kjæres innerste tanker? Skal vi nå ha ett av disse øyeblikkene hvor vi lærer hverandre litt bedre å kjenne? Helt ut av det blå. 

En vanlig tirsdag. 
Ved middagsbordet. 
Med skrålende barn i bakgrunnen. 


Store mengder tankekraft
Selv etter syv års samboerskap har sunnmøringen fremdeles evnen til å overraske. Også positivt, selv om det vil være en grov overdrivelse å si at det skjer hver dag. Men en en gang i blant, og absolutt ofte nok til at jeg blir nysgjerrig, når jeg nå altså skal få innblikk i hva han har tenkt mye på, i det siste.  

- Ikke skuffet
Jeg skal ikke si at jeg ble skuffet. 

Neida, på ingen måte. 

Koselig vingård
Tur til Frankrike er en fantastisk idè. Veldig mye god vin og mat der. Kanskje kan vi finne oss en koselig vingård og overnatte noen dager. Leie bil og …





En småbarnsmors enkle drømmer.

Om to år, sier du? 

Ja, da er jo ungene såpass store at vi muligens kan tillate oss å sette dem igjen hos forhåpentligvis velvillige besteforeldre. Det blir digg. 

Hva mener du med at det egentlig er en typisk guttetur? 
Å ja, men jeg kan godt få bli med.

Det er generøst. 

Koselig om jeg blir med på kamp også? Hvilken kamp?
Treningskamp med Liverpool? Nei, de settes vel neppe to år i forveien. UEFA-relatert?

Imponerende livsanskuelser
Jepp. I det siste har liverpoolsupporteren tenkt mye på at han har lyst til å reise til fotball-EM i Frankrike om to år. Jeg er heldig, jeg. Tenk å bli tilgodesett med slike filosofiske, finurlige, fasinerende tankesprang på en helt vanlig tirsdag.    

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar