onsdag 25. juni 2014

You'll never bite alone

Ryktene om liverpoolsupporterens kritiske holdning til bitende uruguayanere er sterkt overdrevet. 

Luis Suarez dømmes, med rette må man kunne si, meget sterkt fra de fleste fornuftige hold. Biting er forkastelig, spesielt når det har skjedd litt for mange ganger før. Jeg registrerer at kjente, og mindre kjente, liverpoolsupportere går offentlig ut og forlanger at Liverpool skal kvitte seg med uruguayaneren.

Min hovedkilde i denne saken (og alle andre saker forøvrig) har forholdt seg meget tilbakeholdent i kveld. Han har ymtet frampå om at «nå blir det neppe Barca eller Real Madrid».  Han har mumlet noe om at «han er jo tross alt verdens tredje beste spiller». Han har humret stille av bilder i denne kategorien:




Jeg har hentet fram min indre journalist fra min fortid som gravende og kritisk medarbeider i studentavisa Under Dusken og utført følgende revolverintervju:

Hva mener du om kveldens biteepisode?
- Ingen kommentar

Men hvis du måtte kommentere?
- Fortsatt ingen kommentar.

Jeg publiserer dette!
- Jeg trenger et glass vin.

Hva synes du prinsipielt om biting?
- Jeg har ingen reflekterte meninger om biting.

Er du sikker på at du ikke vil mene noe fornuftig om kveldens episode?
- Det skal sies at det fremdels ikke er en eneste kameralinse som kan fastslå med sikkerhet at han biter. Ja, biting er en pussig ting å gjøre på en fotballbane. Det er fryktelig aggresivt og faller nok under kategorien vold. Fysj. Men ingen skal fortelle meg at det ikke er verre i et rent medisinsk perspektiv å knottetakle noen i kneet, eller å knuse nesa til noen med albuen. Chiellini kan få en stivkrampesprøyte. Jeg spanderer.

Er du sikker på at den meningen er fornuftig?
- Aner ikke. Er det mer vin igjen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar